תסמונת ראיית המחשב

מחלת מקצוע תסמונת ראיית המחשב

תסמונת ראיית המחשב (CVS- Computer Vision Syndrome) נגרמת עקב מאמץ עיניים בגלל שימוש ממושך ורציף במחשב. שהות ממושכת מול מסך המחשב עלולה לגרום ליובש בעיניים ולתחושת אי נוחות, לראייה מטושטשת או כפולה, לכאבי ראש או לכאב עמום בעיניים, ובמקרים מסוימים גם לכאבי גב וצוואר.

על פי מחקר שנערך לאחרונה בידי ארגון האופטומטריסטים בארה"ב התגלה כי קרוב ל- 90% ממשתמשי המחשב חווים תסמונת CVS. מאחר ועובדים רבים במשק מבלים שעות ארוכות מול המחשב מדי יום, התופעה הפכה לשכיחה, וגם בביטוח לאומי מכירים בתסמונת CVS כמחלת מקצוע, בהתקיים תנאים מסוימים. עבודה ממושכת מול המחשב מאפיינת מקצועות רבים, ביניהם עורכי דין, רואי חשבון, קלדניות, מזכירות, עורכי תוכן, עיתונאים, מהנדסים ועוד.

ליצירת קשר

תסמינים

עבודה מרובה מל מסכי מחשב עלולה לגרום לבעיות רפואיות שונות, ביניהן תסמונת ראיית המחשב- CVS. סעיף 85 לחוק הביטוח הלאומי מגדיר מהי מחלת מקצוע, ובתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח מפני פגיעה בעבודה) נקבע בפרק 2 סעיף 13 כי ליקויים בכושר הראייה נכללים ברשימת מחלות המקצוע. עם זאת, על המבוטח להוכיח קשר סיבתי בין מקום העבודה ואופי העבודה לבין תסמונת ראיית המחשב, לכן עליו לגבות את תביעתו במסמכים רפואיים על ידי מומחה לנושא.

תסמיני תסמונת ראיית המחשב כוללים תחושת יובש וצריבה בעיניים לאחר עבודה ממושכת מול מסך המחשב. כ- 90% מהעובדים המבלים שעות ממושכות מול המחשב מתלוננים על סימפטומים כמו טשטוש בראייה, ראייה כפולה, כאבי ראש, יובש בעיניים, רגישות לאור, איבוד מיקוד בראייה, ובמקרים מסוימים גם על תחושת אי נוחות, כאבי ראש ועיניים עמומים, ולעתים גם כאבי גב וצוואר. תלונות אלה מאפיינות לרוב עובדים המבלים מול מסכי מחשב מעל 3 שעות ביום.

כדאי לדעת כי תסמונת ראיית המחשב אינה מוגדרת כמחלה בעולם הרפואה אלא כמכלול של בעיות והפרעות ראייה העלולות לגרום לנזק ישיר בטווח הארוך. עם זאת, נטרול הגורמים המובילים לתסמונת CVS גורם להיעלמות הבעיה בטווח הקצר. ניתן להקל או למנוע את התסמינים באופן פרטני ובהתאם לממצאי בדיקה רפואית על ידי מומחה עיניים. קיימים פתרונות שונים כמו משקפי CVS, שינוי וסידור מחדש של עמדת המחשב ותנוחת הישיבה, הפסקות קצרות במשך יום העבודה, מצמוץ כדי למנוע ייבוש העיניים, שינוי תאורה ועוד.

חשוב לדעת חשוב לדעת

ביטוח לאומי עשוי במקרים מסוימים להכיר בתסמונת ראיית המחשב כמחלת מקצוע. יש להגיש תביעה לביטוח לאומי בגיבוי מסמכים רפואיים רלוונטיים ובדיקה על ידי מומחה עיניים. המבוטח יוזמן לוועדה רפואית, ובמידה וזו מכירה במקרה כמחלת מקצוע ביטוח לאומי יפסוק למבוטח מענק חד פעמי או גמלת נכות חודשית קבועה למשך חייו. בנוסף, המבוטח זכאי במקרים מסוימים לקבל דמי פגיעה לתקופה שלא תעלה על 91 יום, ובמידה והוכר כנפגע עבודה הוא זכאי גם לטיפול רפואי חינם ולכיסוי הוצאות ריפוי, החלמה ושיקום.




מה ניתן לעשות?

יש מקרים בהם ביטוח לאומי יספק שיקום מקצועי לנפגע העבודה על מנת לסייע למבוטח לרכוש מקצוע חדש ולהשתלב בעבודה המתאימה למצבו.

אנו מסייעים לנפגעי עבודה רבים הסובלים מתסמונת ראיית המחשב לממש את זכויותיהם על פי חוק.
כדי לממש את מלוא זכויותיך בביטוח לאומי התקשר עכשיו לצוות המומחים של חברת "נטו זכויות", או השאר פרטיך באתר ונחזור אליך בהקדם האפשרי

יצירת קשר

צרו איתנו קשר צרו איתנו קשר

רוצים לדעת עוד על האפשרויות שלכם ? הירשמו עכשיו לפגישת היכרות ללא עלות!

    השירות אינו משפטי

    דילוג לתוכן