קצבת שירותים מיוחדים

חברת "נטו זכויות" מתמחה בתחום החזרי מס ובמימוש זכויות רפואיות, מיסוי ופיננסים. החברה מסייעת מדי שנה למבוטחים רבים בביטוח לאומי הזקוקים לקצבת שירותים מיוחדים. לחברה ניסיון עשיר וידע רב שנרכשו לאורך למעלה מ- 20 שנה בתחום. כחברה ותיקה ומובילה בענף אנו מסייעים מדי שנה ללקוחות רבים לממש את זכויותיהם בביטוח לאומי.

מהי קצבת שירותים מיוחדים?

קצבת שירותים מיוחדים ניתנת למבוטחים בביטוח לאומי הזקוקים לעזרה של אדם אחר על מנת לבצע את פעולות ומטלות היום יום כמו ניידות בבית, אכילה, רחצה, לבישת בגדים וכדומה. את הקצבה זכאים לקבל תושבי ישראל המבוטחים בביטוח לאומי שגילם מעל 18, ניתן לקבל את הקצבה עד לגיל הפרישה. קצבת שירותים מיוחדים ניתנת גם למבוטחים בביטוח לאומי הזקוקים להשגחה צמודה ומתמדת כדי למנוע מהם סכנת חיים לעצמם או לאחרים.

מי זכאי לקבל קצבת שירותים מיוחדים?

בתחילת חודש אפריל 2014 הוחלט על שינוי בבדיקת הזכאות לקבל קצבת שירותים מיוחדים, וזאת במטרה לסייע למבוטחים הזקוקים לקצבת שירותים מיוחדים וכדי להרחיב את מעגל הזכאים לקצבה.

כדי לקבל קצבת שירותים מיוחדים יש לעמוד בקריטריונים הבאים:

  • המבוטח זקוק לעזרה רבה על ידי אדם אחר לפעולות היום יום כמו אכילה, היגיינה, ניידות בבית ולבוש, כמו כן הקצבה מיועדת למבוטחים הזקוקים להשגחה צמודה.
  • הקצבה מוענקת רק למבוטחים בביטוח לאומי שגילם מעל גיל 18 ו- 3 חודשים ועד לגיל הפרישה.
  • המבוטח חי בארץ, למעט מקרים חריגים.
  • למבוטח נקבעה נכות רפואית ע"י ביטוח לאומי בשיעור של לפחות 60% והא מקבל קצבת נכות. במקרה בו המבוטח אינו מקבל קצבת נכות מביטוח לאומי אך נקבעה לו נכות רפואית בשיעור 75% ומעלה, והוא אינו שוהה במוסד ואינו מקבל הטבות במסגרת הסכם ניידות, ניתן לקבל את הקצבה

בנוסף, מבוטחים בביטוח לאומי זכאים לקבל קצבת שירותים מיוחדים גם במקרים הבאים:

  • המבוטח מקבל טיפולי דיאליזה לפחות פעמיים בשבוע.
  • המבוטח עבר השתלת איברים (לב, לבלב, כבד, כליה, ריאות) או עבר השתלת מוח עצם מתורם זר. הזכאות במקרים אלה ניתנת לחצי שנה, במקרה בו המבוטח עבר השתלת מוח עצם עצמי הוא זכאי לקצבה לתקופה של שלושה חודשים מיום ההשתלה.
  • המבוטח הוא חולה אונקולוגי המקבל טיפול רפואי, כל עוד הטיפול נכלל ברשימת הטיפולים בחוזר נכות 1926.

גם עולים הסובלים מנכות קשה זכאים לקבל קצבת שירותים מיוחדים, בכפוף לתנאי הזכאות של ביטוח לאומי. לקצבה זכאים גם עיוורים בעלי נכות רפואית בשיעור 90% במידה והם גרים לבד או עם בני זוג עיוורים, וכן תשושי נפש שאינם מסוגלים לבצע את פעולות היום יום בעצמם.

תקופת הזכאות

את הקצבה ניתן לקבל החל מה- 1 בחודש בו הוגשה התביעה, כל עוד עברו 90 יום מהיום בו המבוטח נעשה זכאי לקבל קצבת נכות. מבוטח שלא מקבל קצבת נכות זכאי לקבל את הקצבה מהיום בו נקבעה לו נכות רפואית של לפחות 75%.

החל מספטמבר 2012 נקבע כי נכה התלוי בעזרתו של אדם אחר במשך 6 חודשים לפחות זכאי לקבל את הקצבה לאחר 30 יום מהיום בו נקבע כי הוא זכאי לקצבת נכות, ובלבד שנקבעה עבורו נכות בשיעור 75% לשירותים מיוחדים והוא אינו מקבל גמלת ילד נכה.

חשוב לציין כי רופא ביטוח לאומי רשאי לקבוע זכאות לקצבה באופן רטרואקטיבי לתקופה של עד 6 חודשים לפני הגשת התביעה, כל עוד המבוטח עונה על כל התנאים הנדרשים לקבלת הקצבה.

שיעורי קצבת שירותים מיוחדים

נכון לאפריל 2015 מי שזקוק לעזרה בכל פעולות היום יום זכאי לקצבה בשיעור 105% קצבת נכות מלאה ליחיד, סכום של 2,452 ₪. מי שזקוק לעזרה ברוב פעולות היום יום זכאי לקצבה בגובה 1,095 ₪ (50% מקצבת נכות מלאה ליחיד). בנוסף, הוא יקבל תוספת לקצבה של 306 ₪.

נכון לשנת 2016 מי שזקוק לעזרה בכל פעולות היום יום זכאי לקצבה בשיעור 112% מקצבת נכות מלאה ליחיד, כלומר לתוספת של 153 ₪ בעקבות העלאת שכר המינימום במשק.

מבוטח התלוי לחלוטין באדם אחר בכל שעות היום זכאי לקצבה בשיעור 175% מקצבת נכות מלאה ליחיד, כלומר 4,115 ₪. בעקבות העלאת שכר המינימום הוחלט על העלאת הקצבה ל- 188%, כלומר מקבלים תוספת של 285 ₪.

נכה הזקוק למכונת הנשמה כל היום זכאי לקצבת שירותים מיוחדים בשיעור 188% ולתוספת של 1,817 ₪.

הגשת התביעה

כדי לממש את הזכאות לקצבת שירותים מיוחדים יש להגיש טופס תביעה לביטוח לאומי. מילוי נכון ומדויק של הטופס בעזרת צוות המומחים של "נטו זכויות" משפר את הסיכויים לקבל את הקצבה ולממש את מלוא הזכויות של המבוטח.

למידע נוסף ולמימוש זכויותיך לקבלת קצבת שירותים מיוחדים מביטוח לאומי התקשר עכשיו או השאר פרטים באתר ונחזור אליך בהקדם.

דילוג לתוכן